Süti tájékoztató

A weboldalunk cookie-kat használ, hogystatisztikákat készíthessünk, fejleszthessük szoolgáltatásainkat. Ennek köszönhetően magasabb felhasználói élményt nyújthatuk. A cookie-k nem tárolnak személyes adatokat. Ha tovább használja honlapunkat azzal hozzájárul a cookie-k használatához. Részletes leírás

Menü

Mit kell tudnom erről: km spirál?

Frisco
2018. 09. 21. 10:40:00
Mit kell tudnom erről: km spirál?

 

Sokszor hallani, hogy a 10 millió fociedző országa vagyunk. Ez ugyanúgy igaz szinte az élet minden területére, mi magyarok szeretünk mindenhez érteni. Ez persze sokszor önjelölt szakértőket eredményez, aminek köszönhetően gyakoriak a téves vásárlások, kókány szerelések. De persze ez se ránk, se rátok nem igaz, mind alázatosan elismerjük, hogy sok a tanulnivalónk. Ennek érdekében a jövőben saját írásokkal jelentkezünk olyan, sokak szemében egyértelmű alkatrészek működését illetően, amiket nálunk is vásárolhattok. Ha már alázatosság: mi sem vagyunk tévedhetetlenek. Ha bármilyen fontos információt kifelejtettünk, vagy rosszul tudunk/írtunk valamit, nyugodtan jelezzétek. A cikkben leírtakat nem tanultuk, csak tapasztalatainkat és utánajárásunk eredményét vázoltuk.

 

Első alanynak a kilóméteróra spirált választottuk (ezt azt hiszem még sosem írtam ki ilyen hosszan). 

Funkciója: A km meghajtó által átvett fordulatot továbbítja a km óra felé.

Típusai: mechanikus és digitális. A többség még a mechanikus verzióval fut, a digitális átvitel a 2000-es évek közepén kezdett jobban térhódításba.

Részei: 

  • bowdenhéj vagy más néven bowden külső. Ez egy gumis jellegű anyagból készült, ami legtöbbször egy körkörösen felfelé haladó fémszalagot vesz körbe. Ezzel kialakítottak egy olyan csövet, ami felxibilis, így bírja a hajtogatást.
  • spirál, vagy más néven belső. Ez a nevéből fakadóan spirálisan tekert fém szál szintén egy flexiblis többségében kör-rudat képez. A két végére forrasztott fém négyzetacél darab adja át a hajtást az óra felé.
  • Digitális verzió esetén egyben van a km meghajtóval.

Hibalehetőségek:

  • letörik a vége, a kör-rúd magában nem képes átadni a hajtást, és rövid is lesz. Eldarálódás esetén szintén nem megy át a fordulat.
  • a külső burkolat szétreped, kilyukad, a víz befolyik a belsőhöz és összerohasztja az alkatrészt.
  • a rögzítő elemek adják meg magukat, működéskor a fordulat hatására ledobja magáról a spirált.
  • digitális verziónál szálszakadás léphet fel, vagy egyszerű kontakthiba a felső csatlakozásnál.

Mire figyeljünk vásárláskor?

  1. Legbiztosabb megoldás, ha tudjuk a robogónk pontos típusát (gyártó, típus) és évjáratát. Bizonyos típusoknál a motorblokk típusára is szükség lehet.
  2. Ha ezeket az infókat nem tudjuk, vagy csak egy részét, akkor a következőket kell figyelnünk: Bowdenkülső, bowdenbelső hossza; alsó és felső csatlakozó típusa, hollanderes csatlakozás esetén a menetméretet.
  3. Ha megvan a spirál, 1-2 évente megéri a téli leálláskor (már aki leáll) kiszerelni és kiszedve a belsőt áttörölni és finoman megolajozni.

Ha tetszett a cikk, nyomj rá egy like-ot. Ha máskor is szeretnél értesülni írásainkról, webshopunk újdonságairól, kövess minket a Facebookon, és iratkozz fel a hírlevelünkre az oldal alján!

Tartalomhoz tartozó címkék: robogó szerelés tudástár
blog comments powered by Disqus

Keresés